"The Last of Us’a Bir Aşk Mektubu Ve Detaylı Analiz" yazıma kaldığımız yerden devam ediyoruz. Eğer yazının birinci bölümünü kaçırdıysanız bu linkten ulaşabilirsiniz.
Daha çok hikaye ağırlıklı konuşmuş olduğum ilk yazının arkasından biraz da oynanıştan bahsetmek faydalı olacaktır. The Last of Us'ın konusunu ve dünyasını düşündüğümüzde ilk olarak aklımıza gelenler Lef 4 Dead, Dead Island, Resident Evil gibi oyunlar olabilir fakat Last of Us survival-horror tipindeki bir oyundan ziyade, hayatta kalma-korku elementleri bulunduran bir aksiyon-macera oyunu.
Uncharted serisi ile kazandıkları oynanış ruhunu The Last of Us'ın dünyasına uyarlayarak hem oynaması ve alışması kolay, hem de stüdyonun önceki oyunlarına kıyasla daha derin bir oyun yapmayı başarmış Naughty Dog. Birçok hayatta kalma-korku oyununda gözlemlediğimiz "tank" kontrollerinin bir kısmı Joel'a implement edilmiş ve karakterinizi kontrol ederken Nathan Drake kadar bir serbestliğe sahip olmadığınızı fark etseniz de Resident Evil 4 oyununda karşımıza çıktığı derecede de bir katılık mevcut değil.
Tabi ki "kıyamet sonrası" bir dünyada yaşadığımız için ise crafting ve mühimmat toplama oldukça ön plana çıkan 2 element. Oyun "Normal" zorluk derecesinde oynandığı sürece birçok hayatta kalma-korku oyunu hayranına zengince gelebilecek derecede mermi ve crafting malzemesiyle karşılaşmak mümkün. Crafting ise RPG tipindeki oyunlarda her zaman crafting öğelerinden kaçan birisi için adeta cennetten inmişcesine tasarlanmış durumda. Oyun içerisinde bıçak, bant, bez, alkol, patlayıcı ve şeker gibi toplanabilir crafting malzemeleri bulmak mümkün. Oyuncuları zorlayacak kısım ise bu malzemeler ile ne üretmeyi seçecek oluşları, örnek vermek gerekirse alkol ve bez hem sağlık kiti üretmek için kullanılabilir hem de molotof kokteyli üretmek için. Bu sebeple oyuncular önlerindeki bilinmezliğin stresi ile her zaman akıllıca seçimler yapmak durumunda kalıyorlar.
Her ne kadar son derece derin bir crafting olmasa da, oyunun lineer yapısından dolayı sahip olduğu sistemin oldukça uyumlu olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle oyunu ilk oynadığımızda ileride karşımıza ne çıkacağından bihaber olduğumuz için elimizde bulunan kısıtlı malzemeler ile ne üreteceğimizi seçmek oyunun bizim üzerimizde kurduğu baskıyı bir hayli arttırmakta bu sebeple basit ama kendi içerisinde zarif denilebilecek bu sistem Naughty Dog'un oynanışta yakalamayı başardığı dengelerden.
Silah yükseltmeleri için de benzer durumlar mevcut. Dünya içerisinde bulacağınız metal ve çerçöp parçalarından yararlanarak silahlarınızı yükseltmek mümkün fakat bu kısıtlı stoğu hangi silaha kullanacağınızı seçmek, ya da ileride başka silahlar bulabileceğinizden dolayı onlar için saklayıp sonradan harcama düşünceleri ile her zaman karşı karşıyasınız.
Karakter geliştirmelerinde ise tekrardan benzer bir tablo ile karşılaşıyoruz. Oyunun dünyasında bulduğumuz haplar ve tıbbi bitkiler sayesinde Joel'un yeteneklerini geliştirebiliyoruz. Geliştirebildiğimiz özellikler arasında ise can puanı, maksimum dinleme mesafesi, crafting hızı, sağlık kitlerinden geri kazanılabilen can puanı seviyesi ve silah sallanma oranı gibi yetenekler mevcut.
Bu noktada oyuncular tekrardan kaynaklarını hangi kanallara yoğunlaştıracaklarının seçimini yapmak zorundadırlar.
Peki ya oyun içerisindeki düşmanlar? Karşımıza çıkan 2 farklı ana düşman tipi var, insanlar ve infected. İnsan düşmanlarımız genel olarak tahmin edilebilir oldukları için belki oyuncu için çok fazla dert olmayacaklardır fakat asıl problem teşkil eden düşmanlar kesinlikle infected. Virüsün insan vücudundaki yayılımı 4 aşamada gerçekleşiyor ve bunlar bizim karşımıza 4 farklı düşman tipi olarak çıkıyor. Runner, Stalker, Clicker ve Bloater.
Yorum Bırakın