Tüm Zamanların En İyi Oyun Serisinden, Ortalamanın Altında Kalan Oyun Serisine…

HITMAN SERİSİ

Bugün konuşacağımız oyun serisi; çizgisini yıllardır bozmayan, kendine has kemik bir kitle oluşturmayı başarmış, tüm zamanların en soğuk kanlı ve en duygusuz -ve en kel- ajanı Agent 47′yi hayatımıza katmış, gizlilik denince ilk akla gelen oyun serilerinden olan “Hitman”serisi.

SERİNİN DOĞUŞU

Serinin ilk oyunu 19 Kasım 2000 yılında, IO-Interactive tarafından geliştirilen Hitman: Codename 47, oyun dünyasına gizlilik oyunu nasıl yapılırın dersini vermiş, her geçen yıl üzerine katarak gelişmiş ve günümüzde hâlâ geliştirilmekte olan bir oyun serisidir.

Reto Moto Logo

 

 

 

IO- Interactive, eski oyun firması Reto Moto ve film stüdyosu Nordisk Film‘in birleşmesiyle oluşan bir firmaydı. Reto Moto’dan gelen çalışanlar, o dönem popülerleşen ve oyun dünyasının geleceği olarak gördükleri MMO [Massively Multiplayer Online (Geniş Çaplı Çok Oyunculu)] türünde oyun yapmak istiyordu. Nordisk Film ise, yeni kurulan bu şirketi ekonomik sıkıntılara ve gereksiz risklere sokmaktan kaçınarak, daha lineer (tek düze) yapıda, o dönem John Woo ile yükselişe geçen aksiyon filmleri tarzında bir oyun yapılmasını istedi.

Io-Interactive Logo

IO-Interactive, oyunun dağıtımı için de Eidos Interactive ile anlaştı. Eidos, şirkete o dönem kendi dağıtımını yaptığı ve ilgi gören gizlilik oyunları Thief ve Deus Ex’ten bahsetti. Şirketin Nordisk tarafı, John Woo fikrinden vazgeçerek Eidos’u dinlemeye karar verdi ve oyun günümüzdeki daha yavaş ve oturaklı halini aldı. Bu karar değişiklikleri olurken oyunun geliştirilmesi devam ettiği için Hitman, hem gizlilik hem de aksiyon odaklı oynanışa elverişli bölüm tasarımları ve çeşitliliğiyle o dönem sık görülmeyen bir oynanışa sahip olmuştu. Oyun herkes tarafında duyulmasa da kendine has kemik bir kitle oluşturmayı da başardı. -İyi ki varsın Eidos-

Eidos Logo

Hitman; kılık değiştirme, silah ve ceset saklama gibi oyun dünyasında yeni olan mekanikleriyle dikkat çekmesinin yanı sıra, ölü beden fiziğini oyunlarda kullanan ilk oyun olma unvanına da sahiptir. O güne kadar yere düşen bedenlerin kendi ölüm animasyonu vardı ve asla farklı şekilde düşmüyor veya ortama göre şekillenmiyorlardı. Hitman ile gelen bu fizik kullanımı ile gerçekçi ölümler, çevreyle etkileşime giren beden, sürüklerken gerçekten sürüklendiğinin hissedilmesi gibi olumlu sonuçlarla karşılaşıldı. Günümüzde ise bu mekaniği kullanmayan bir oyun bulmak oldukça zordur.

Hitman: Codename 47

Ana Seri:
  • Hitman: Codename 47 – 2000
  • Hitman 2: Silent Assassin – 2002
  • Hitman: Contracts – 2004
  • Hitman: Blood Money – 2006 (Yazarın Favorisi)
  • Hitman: Absolution – 2012
Reboot Sonrası Yeni Seri:
  • Hitman – 2016
  • Hitman 2 – 2018
Ara Oyunlar:
  • Hitman: Sniper Challenge – 2012
    • Absolution’ın ardından çıkan, onun grafiklerine sahip, sniper ile hedeflerimizi indirdiğimiz mini oyun.
    • Ayrıca Absolution’ı ön sipariş vererek alan oyunculara hediye olarak oyunun yanında verilmişti.
  • Hitman: GO – 2014
    • Mobil platformlar için çıkarılan, bulmaca odaklı Hitman oyunudur.
  • Hitman: Sniper – 2014
    • Sniper Challenge oyununun, mobil için ayarlanmış hali gibi. Mobilde deneyimlenebilen en iyi Hitman oyunudur.
OYNANIŞ

Lineer (çizgisel) yapıda oyun yapısı olduğu halde, sunduğu serbestlik ile tekrar oynanabilirliğe sahip, en çeşitli gizlilik ögelerinin olduğu yapımlardandır. Bir bölümü birden fazla şekilde oynayabilir, her denemede farklı stratejiler geliştirebilirsiniz. İsterseniz hedefinize giden yolda, karşınıza çıkan herkesi tek tek indirip John Wick, isterseniz ağır silahlar ve bombalarla ortalığı kan gölüne çevirebildiğiniz bir Terminatör olabilirsiniz.

Hitman: Blood Money
Ama oyunun asıl ön planda tuttuğu mekanik gizlilik. İsterseniz hedefinizin güvendiği birinin kılığına girip ona sinsice yaklaşın, isterseniz içeceğine/yiyeceğine zehir katın, isterseniz de tenhada yakalayıp boynuna atlayın. Düşünürken öldürten, öldürürken düşündüren bu seri; kılık değiştirme mekaniği, ikonik boğma ipi ve kendine has soğuk tarzıyla, kendinizi tam bir profesyonel gibi hissedebilirsiniz.

HİKAYE VE KÖTÜYE GİDİŞ:

Serinin arka planında bir hikaye her zaman vardı. Oyunda asıl odak oynanış olsa da, arka planda ana karakterimizin hikayesi, beş oyun boyunca ilmek ilmek işlendi. Soğuk kanlı,acımasız, duygusuz ve tamamen profesyonel bir suikastçı olması için küçük yaşından itibaren bir klon olarak yetiştirilen, bu özellikleri kazanması için kimyasallarla ve genleriyle yapılan deneyler sonucu hayatta kalabilen nadir suikastçılardandı. Şirket, her klona isim veremeyeceği için, klonların enselerine barkod numaraları yerleştirirdi. Ana karakterimiz bu klonlardan “47” numaralı olandı.

Şirket, 47’yi uzun süre zorlu görevlerde kullandı. İşleri bittiğinde onu bir kenara atmak istediler ve o an bir profesyonelin hikayesi, kişisel bir karakterin hikayesine dönüştü.

Sinematik anlatımı ve daha tek düze oynanışa zorlaması ile serinin en farklı oyunu Absolution, değişimden pek haz etmeyen oyuncular tarafından eleştirilse bile çoğunluk tarafından da iyi not almıştı ve serinin son oyunu olarak güzel bir kapanış yapmıştı.

Ancak 2016 yılında, ilk duyurulduğunda 47’nin gençliğini anlatacağı söylenen, sonradan reboot (yeniden yapım) olduğunu anladığımız “Hitman” isimli oyunla seriyi bitirmeyeceklerini gösterdiler.

Hitman (Reboot)

Reboot yapılan seride, giriş sinematiği haricinde, 47’nin karakter hikayesine dair bir şey göremiyoruz. Önceki oyunlardaki gibi, ajanımız kendisine verilen kontratlara gidiyor, hedeflerini indiriyor ve bir sonraki kontrata geçiyor. Hedeflerin kendi içinde küçük hikayeleri ve kısa sinematikleri olsa da, benim gibi önceki oyunlardaki ana karakter hikayesinin işlenmesinden hoşlanan bir çoğunluk tarafından, kötü eleştirilmesiyle sonuçlandı.

Hitman 2 (Reboot)

Dileriz reboot yapılan ve gerek arka plan hikayesinin önemsizleştirilmesi, gerek episodik yapısıyla çok eleştirilen ve çoğunluk tarafından sevilmeyen Hitman ve Hitman 2’den sonra, seri eski ihtişamına kavuşur.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here