Indie Oyun İncelemesi - Twin Breaker: A Sacred Symbols Adventure

Indie Oyun İncelemesi - Twin Breaker: A Sacred Symbols Adventure
  • 0
    0
    0
    0
  • Hepimizin evlerine kapandığı ve zaman geçirmek için video oyunlarına bel bağladığı bu dönemde size harika bir oyun önerimiz var: Twin Breaker: A Sacred Symbols Adventure! Kısaca oyunun arka planından biraz bahsetmek istersek Twin Breaker, IGN ve Kinda Funny platformlarında da aşina olabileceğiniz bir oyun endüstrisi emektarı olan Colin Moriarty'nin oyunu. Colin Moriarty tarafından yazılıp, Lillymo Games tarafından geliştirilen oyun aynı zamanda Colin'in Scared Symbols adındaki PlayStation odaklı podcastinin yardımcı sunucusu Chris Ray Gun'ı da ikinci ana karakter olarak içeriyor. Peki ama oyunun kendisi? Tuğla kırma oyunu. Evet yanlış duymadınız, Colin Moriarty oyun dünyasına bir geliştirici olarak adımını bir tuğla kırma oyunuyla atıyor ve bunun için gerekçesi oldukça basit; "Çünkü kimse tuğla kırma oyunu yapmıyor." Yıl 2311, Dünya artık insanlığın nihai yuvası değil. Maddi kazanç ve bilimsel devrimler peşinde sınırlarını zorlayan insanlık, kendini uzayın sınırlarına itmiş vaziyette. Bir gün bir solucan deliğinin yanında görünüp kaybolan 100 yıllık bir insan yapımı keşif aracının yarattığı gizemi keşfetmek için yola çıkan cesur kahramanlarımız Colin ve Chris ise tahminlerinin ötesinde bir yolculuğa çıkar. Bizler ise iki kahramanımızın gemileri olan Greetings ve Salutations'ı sağ ve sol analoglarımız ile kontrol ederek teker teker bölümlerdeki tüm tuğlaları kırmaya çalışıyoruz. Klasik brick-breaker tecrübesini modernize edip daha kompleks bir hale getirmeyi amaçlayan Lillymo Games harika bir iş çıkartmış. Alışıla gelmiş tuğla kırma oyunlarında yatay düzlemde çubuğumuzu kontrol etmemize ek olarak oyun ilerledikçe dikey düzlemde ve hatta aynı anda hem yatay hem dikey düzlemde kontrol etmemizi gerektirecek oldukça zorlu 4 farklı çubuğa sahip olduğumuz bölümlere de yer vermiş. Genişleme, topu yavaşlatma, silah, kalkan ve daha nicesi gibi toplamda 14 farklı toplanabilir yükseltme içeren oyun en kritik anlarda tüm ekran kargaşa içerisindeyken gerçekten de oynaması son derece zevkli ve zorlayıcı bir hale gelebiliyor. Klasik ve modernize edilmiş tuğla kırma bölümlerine ek olarak boss savaşlarına da yer veren oyun ne yazık ki normal bölümlerin zorluğu ile karşılaştırıldığında da yer yer sönük kalsa da kupa avcıları ve her bölümde 'S' seviyesine ulaşmak isteyecek oyuncuları ise son derece zorlayacak gibi duruyor. Eklememiz gerekir ki, kısa olarak kabul edilebilecek hikayesini bitiren oyuncular için yapılacak şeyler oldukça bol: 'New Game+' modunu da bitirip tüm bölümlerde 'S' derecesini almayı başarmış oyuncuları devasa bir kupa odası bekliyor. Burada kazandığınız başarılar ile açılan eski gazete kayıtlarını okuyabilir ve oyunun detaylı hikayesine daha da iyi hakim olabilirsiniz. Ya da hikaye modu dışındaki Marathon, Pong gibi 6 farklı ek moddan birini oynayarak oyunun mekaniklerinin spesifik yönlerini keşfedebilirsiniz. Kısacası biz gerek Axiom Verge'ü andıran grafiklere sahip, eğlenceli 8 Bit ruhundaki müzikleri ile harmanlanmış Twin Breaker: A Sacred Symbols Adventure'ı çok beğendik. Adeta özlediğimizin farkında olmadığımız bir nostalji dalgası gibiydi ve Colin Moriarty ile Lillymo Games'in gelecekteki iş birliklerini merakla bekliyoruz. 24 Mart 2020 tarihinde oyuncular ile buluşacak olan Twin Breaker: A Sacred Symbols Adventure şimdilik sadece PlayStation 4 ve PlayStation Vita platformlarına geliyor ve iki konsol arasında çapraz-satın alım destekliyor. Yani PlayStation 4 versiyonunu satın alarak aynı zamanda Vita versiyonuna da sahip olabilirsiniz.  Oyunun fragmanını izlemek isterseniz aşağıya göz atabilirsiniz.

    Yorumlar (0)

    Bu gönderi için henüz bir yorum yapılmamış.

    Yorum Bırakın

    Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.