Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!
9

Sanatı, “yaşamı yorumlama biçimi” olarak nitelendiren Serdar Acar, ilk kişisel sergisi olan “Eşdeğer” ile hayatının son iki yılında yaşadığı, “ideale” olan yolculuğunu da son derece yalın bir dil kullanarak sanatseverlerin beğenisine sunmakta. Eserlerinde sıkça kullandığı servi ağacı, sanatçının tanımıyla “ideal olanın simgesi’’ niteliğinde. Acar, “ideal” bir kişi mi yoksa ulaşılmaya çalışılan daha içsel bir nokta mı sorusunu tamamen izleyicinin yorumuna bırakmış.

Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden 2016 yılında mezun olan Serdar Acar, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimine devam ediyor.

Tuval üzerine akrilik boya ve kağıt üzerine sulu boya tekniklerini kullanmasıyla öne çıkan sanatçı, Cer Modern, Mixer ve Zilbermann Galeri’nin dahil olduğu bir çok karma sergide de eserleriyle yer aldı.

Katıldığı Sergiler

  • 2014 Herkes İçin Sanat/ Maçka Sanat Galerisi
  • 2016 O’art Sanat Yarışması Sergisi/ Odea Bank Ana Binası
  • 2016 Dereceli Mezunlar Sergisi/ MÜGSF Ana Galeri
  • 2016 Artist 2016- Umulmadık Topraklar Sergisi/ Tüyap
  • 2017 Türkiye Gençlik Etkinliği Sergisi/ Cemal Reşit Rey
  • 2018 Mekan Atölye Sergisi/ Cer Modern
  • 2018 Genç Yeni Farklı9/ Zilberman Galeri
  • 2018 Yüksek Lisans Mezuniyet Sergisi/ MSGSÜ Osman Hamdi Bey Salonu
  • 2018 Ben Hep Evdeyim / Merkez Rum Özel Kız Lisesi /Galeri Muaf
  • 2018 Sezi / ArtSürem Bilim Sanat
  • 2018 Tekrar Tekrar / Mixer
  • 2018 Kervansaray Buluşmaları/ Silahtar Mustafa Paşa Kervansarayı

Servi ağacı, bir inanca göre her daim yeşil kalması sebebiyle gücü ve hayatı temsil ederken, başka bir inançta ölümün bekçisi ve/veya kulun Tanrı karşısındaki simgesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Servi ağacına yüklenen anlamlardaki bu farklılıklar, sanatçının “Eşdeğer” serisini oluştururken yaşadığı ikilemler ve zıtlıklarla bağdaşmakta ve sanatçının bu simge ile kurduğu bağı güçlendirmektedir. Acar, eser üretimi sırasında yaşadığı deneysel süreçte imgeyi eksiltmenin anlamı güçlendirdiğini keşfetmiş, bu sebeple servi ağacı simgesini eserlerinde çoğunlukla gövdesiz olarak kullanmıştır. Acar’ın eserlerinde görülen iç ve dış mekan, Sigmund Freud’un “Düş Yorumları” kitabında bahsettiği gibi beden ve evi, aslında ev olan bedeni temsil etmektedir. Freud tarafından öne sürülmüş, ruhsal yapıyı modellemek için kullanılan bilinç, ön-bilinç ve bilinçdışı, benlik, üst-benlik ve alt benlik gibi kavramlar, sanatçının eserlerinde bedenin eve benzetilmesinden yola çıkılarak yatay-dikey, iç ve dış mekan gibi mimari ögelerle sembolize edilmiştir.

Acar’ın eserlerinde iç ve dış mekanın daima iç içe geçmesi, Freud’un “Das Unheimliche’’ adlı makalesinde bahsettiği tekinsizlik durumu ile açıklanabilir. İç mekan, tanıdık ve tekin olan, dış mekan ise tıpkı akmakta olan zamanın ve tekrarların sürekliliği gibi tekinsiz ve sürekli bir kaygı temsilidir.

11 Aralık tarihinde açılışı gerçekleşen sergiyi sanatseverler, 25 Şubat 2019 tarihine kadar Sevil Dolmacı Art Gallery’de ziyaret edebilir!

 

Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!
9

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here