Hong Kong'tan Arjantin'e Bir Aşk: Happy Together

Hong Kong'tan Arjantin'e Bir Aşk: Happy Together
  • 0
    0
    0
    0
  • Hong Kong Yeni Dalgası'nın en önemli yönetmeni olarak hafızalarda yer eden Wong Kar Wai, tartışmasız aşk filmleri denilince de akla gelen ilk isimlerden birisi. Chungking Express, Happy Together, In the Mood for Love, 2046 ve Fallen Angels gibi filmlerde yönetmenin, aşka belirli bir olay örgüsüne bağlı kalarak değil, daha zamansal, toplumsal ve imgesel bir bakış açısıyla yaklaştığını görürüz. Happy Together, Kar Wai'ın 1997 Cannes Film Festivali'nde En İyi Yönetmen ödülünü alarak Çin sinemasında bir ilkin gerçekleştirilmesini sağladığı filmdir. Yine Kar Wai'ın kendisinin yazıp yönettiği film, iki eşcinsel bireyin aşkını belirli bir kimlik çatışmasından uzakta, dupduru bir şekilde ele almasıyla queer sinemanın da en güzel örnekleri arasında yerini alır. [caption id="attachment_132131" align="alignnone" width="640"] Po-wing & Yiu Fai[/caption] Çalkantılı ilişkileri içinde bir ayrılıp bir barışan Yiu Fai (Tony Leung Chiu Wai) ve Po-wing (Leslie Cheung), birlikteliklerine yeniden başlamak için Arjantin'e gelirler. Birkaç güzel günün ardından Iguazu Şelaleleri'ni görmek için çıktıkları yolda kaybolurlar, araları tekrar bozulur ve Po-wing, Yiu Fai'den ayrılır. Bu olaydan sonra, Hong Kong'a geri dönmek isteyen ancak hiç parası kalmayan Yiu Fai, yeterli parayı biriktirebilmek için Buenos Aires'teki bir tango barda koruma olarak işe girer. Po-wing ise zengin gruplarla takılarak daha çok eğlence peşinde koşar, Fai'nin çalıştığı bara gelip giderek ona gösteriş yapar. Ayrıldıktan sonra her ne kadar birbirlerini özleseler de ayrı dünyalara savrulan ikili, bir kavga sırasında ellerinden yaralanan Po-wing'in, gidecek kimsesi olmadığı için Fai'ye gelmesiyle yeniden bir araya gelir. Ancak, aralarındaki ilişki artık ikisinin de beklediği gibi ilerlemeyecektir. Tony Leung Chiu-Wai, yönetmenin birçok işinden aşina olduğumuz, artık neredeyse Kar Wai filmleriyle özdeşleşmiş bir oyuncu olmasına rağmen, girdiği her rolü ayrı parlatan ve kendisini asla tekrarlamayan muhteşem bir aktör. Bir de yanına Leslie Cheung gibi bir efsaneyi alınca, haliyle Happy Together sadece oyunculuklarıyla bile göz kamaştıran bir filme dönüşüyor. Ancak, filmi yalnızca bu iki yıldız üzerinden değerlendirmek elbette usta yönetmene saygısızlık olur. Wong Kar Wai'ın, sinemaya getirdiği özgün tekniğini, dilini ve renklerini Happy Together'da da oldukça hissediyoruz. Astor Piazzolla'nın unutulmaz eseri Tango Aposionado, Kar Wai'ın bu film için tercih ettiği siyah-beyaz mini kesitler dışında çoğunlukla sarı, mavi ve yeşil alt tonlu sahnelerle bütünleşerek seyirciye inanılmaz bir görsel hazırlıyor. "Yeniden başlayalım mı?" İlişkilerdeki yeniden başlama çıkmazını merkeze alan film, bu durumun çift üzerindeki etkilerine dikkat çekiyor. Po-wing hayatında olduğu gibi aşkında da umursamaz ve pervasızken, Yui Fai ona göre daha duygusal, ağır başlı ve ciddi bir adamdır. Aynı zamanda, Po-wing'e duyduğu zaafın farkında ve bunu kontrol etmeye de kararlıdır. Her geri döndüğünde kolayca kabul gördüğü kapıdan bu sefer umduğunu bulamayan Po-wing, bu duruma hazırlıksızdır ve ne yapacağını bilemez. İkili arasındaki bu durum bir süre sonra karşılıklı egoların, kıskançlığın ve özlemin savaşına dönüşür. Seyircisine hiçbir zaman mutlu ve sıradan bir aşk anlatmayı tercih etmeyen yönetmen, bu filmde aşk, yalnızlık, sadakat, bencillik gibi duyguların arasında bireylerin kendini bulma yolculuklarını, zamansal birleşme ve kopuşlarla birlikte aynı potada eritir. Happy Together, aslında bir yerde Kar Wai'ın, tıpkı In the Mood for Love'da olduğu gibi kendi estetik algısı içinde mekansal çerçeveler çizilerek anlattığı, aşkın her bir tarafında içsel olarak gelişen ve onları farklı şekilde paramparça eden kırılma süreçlerinin muhteşem bir temsilidir. Kaynak: 1

    Yorumlar (0)

    Bu gönderi için henüz bir yorum yapılmamış.

    Yorum Bırakın

    Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.