Bir oyun sitesi olan 4Players, Hideo Kojima ile çoğunlukla Kojima’nın motivasyonuna ve oyuncu kesime aktarmak istediği mesajlar hakkında bir röportaj yaptı.

4P: Belli ki siz sadece oyun geliştirmek istemiyorsunuz, daha derin anlam arayışları içerisindesiniz. Death Stranding ile hangi mesajları aktarmak istiyorsunuz?

Kojima: Gerçek hayatta insanlar hep başka insanlardan izole olmuş durumda. Online oyunlarda bile bu olay böyle, insanlar eline çubuk alıp başka oyuncuları dövmek ve kötü bir insan olarak davranmak için bu oyunları oynuyorlar. Bu yüzden Death Stranding’te olay bağlanmak olacak. Ben sizin oyundan zevk almanızı istiyorum fakat oyunu bitirdikten sonra bu dünyaya insanların tekrar girip sağa sola bakınarak “Ah bunun anlamı bu da olabilir hmm” gibi düşünceler içerisinde olmasını istiyorum.

4P: Sosyal medyada çok aktifsiniz. Her zaman yanlış bir şey yazıp insanları gücendirmemek için hazır olmak sıkıcı ve boğucu değil mi?

Kojima: Tabii ki hep aktifim, sosyal medyada insanların insanlara ihtiyacı vardır. Birbirimizle ağ kurmak çok önemlidir. Ben ağ kurmanın iyi veya kötü olduğunu söylemiyorum, sadece önemlidir ve insanların buna ihtiyacı vardır. Ben insanların fikrini paylaşmasını istiyorum. Bağlanma olaylarının, senaryodaki Sam’in hikayesindeki olayı kavramanın önemli bir yapı taşı olduğunu düşünüyorum.

4P: Metal Gear Solid: Phantom Pain’den sonra Death Stranding’i açık dünya yapma fikrinde kaldınız. Sizin için bu dünyayı oluştururken en büyük zorluk neydi ve oyun içindeki fazla özgürlük bir lanete yol açabilir mi?

Kojima: Şimdi şöyle, açık dünya bir aksiyon oyunu yaptıktan sonra eski tarza dönmek öyle kolay değil. Güzel bir oyun yapmak için bu lazımdı fakat illa da açık dünya olmasına gerek yok tabii. Mesela linear (çizgisel) oyunlar da çok iyi performanslara erişebiliyor. Fakat böyle geniş çaplı bir oyun deneyimi yaşadıktan sonra tekrar linear olayına dönemezdim. Buradaki sorun teknoloji, açık dünyaya sahip olan bir oyun yapmanın zorluklarının başında geliyor. Oyuncuların açık dünyada yapabileceği tonla şey var fakat bir oyun geliştiricisi olarak oyuncuların tamamen ne yapacağını anlamak zor oluyor, istedikleri her şeyi yapmak istiyorlar ve ben de bu özgürlüğü onlara sunmaya çabalıyorum. Bu durumda ise hikaye anlatımı zorlaşıyor çünkü ne kadar özgürlük olursa sanki hikaye yan planda kalmış ve oyuncuları rahatsız ediyormuş gibi olur. Phantom Pain’den farklı olarak bu sefer oyunumuzdaki en büyük zorluk müthiş bir açık dünya yaratıp onu daha da müthiş olan hikaye anlatımı ile birleştirip Kojima fanlarını üzmemek.

4P: Oyunculardan aldığınız geri dönüşümler sizin için çok önemli midir? Oyuncuların fikirlerine göre oyunu değiştirir misiniz?

Kojima: Bence çok önemli fakat ben oyunu yapmış bulunduğum için oyunu değiştirmek mümkün olmaz, bunun için zaten demolar var fakat oyun çıktıktan sonra böyle bir şey çok zor. Fakat “Ah arayüz şöyle olabilirdi, oynanış biraz daha akıcı olabilirdi” gibi fikirlere açığız ve onları düzeltmek için her şeyi yaparız fakat ana çekirdek değiştirilemez.

4P: Dediğinize göre Death Stranding yeni bir türü temsil edecek. Neden yeni bir tür oluşturmak zorunda gibi hissettiniz?

Kojima: Bir gizlilik oyunu yarattım (Metal Gear Solid) ve ben her zaman yeni ve farklı şeyler üretmek isterim çünkü bunun benim kaderim olduğuna inanıyorum. Diğer türdeki olan oyunlar kötüdür onlara hayır falan demiyorum fakat bana geldiğinde, Hideo Kojima olarak başka türler üretmek istiyorum, bu yüzden bu türü oluşturmak istedim.

Kaynak: 1

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here