E3'teki Düşük Performansın Ardından Xbox'ın Patronundan Açıklamalar Geldi

E3'teki Düşük Performansın Ardından Xbox'ın Patronundan Açıklamalar Geldi
  • 0
    0
    0
    0
  • E3 2019'un hemen ardından Xbox başkanı Phil Spencer'den ilginç açıklamalar geldi. E3'ün ardından bu kadar kısa süre içinde konsollarla ilgili konuşan Spencer'ın bu kararının arkasında ne yattığını tam olarak bilmiyoruz ancak bana kalırsa Microsoft'un genel olarak beklentilerin altında kalması olarak yorumlayabiliriz. Spencer, "hedeflerimize ulaşmak adına belirli bir konsol modeli satmamıza gerek yok" dedi. Bu açıklamanın 1 gün öncesinde E3'te yeni bir konsol duyuran Xbox'ın ve Spencer'ın neler planladığını takip etmek bir hayli ilginç olacak gibi görünüyor. Bunun yanında Spencer, yeni konsol Xbox Project Scarlett'in bu kadar erken duyurulmasından herhangi bir endişe duymadığını ve xBox Project Scorpio'da da aynı şekilde erken açıkladıklarını, bunun altından başarılı bir şekilde kalkmalarının da onlara güven verdiğini söyledi. Spencer, gelecek yıl çıkacak olan Xbox Scarlett'in görsel performansı ve uyumu artırmak adına bir adım olduğunu belirtti. Oyuncuların Xbox Scarlett sayesinde "oyunları hissetmesini" istediklerini ve "kare hızını" (frame rate) yükseltmeyi planladıklarını söyledi. Spencer, AMD ile çalışarak CPU'dan başlayarak konsoldaki bütün bölümlerde daha hızlı veri işlemeye çalıştıklarını bu sayede de daha iyi performans almayı umduklarını söyledi. Spencer, bir çok Xbox modeline sahip olmalarının hedeflerini etkileyebileceği sorusuna ise artık oyun geliştiricilerin PC, PS, Xbox ve Switch gibi bir çok farklı platformu dikkate alarak oyunları geliştirdiklerini bu yüzden de bir sorun olmayacağını belirtti. Hangi konsol modelinde oynayacaklarını oyuncuların belirlemesi gerektiğini düşünen Spencer, hala Xbox One oynayıp bundan keyif alan oyuncuların olduğunu, bundan memnun olduğunu onlara yeni bir model satması gerektiğini düşünmediğini aktardı. Yani konsolların bu kadar sık çıkarılmasının oyuncuları etkilemeyeceğini söyledi. Spencer, XCloud'un ne olduğuyla alakalı soru işaretlerini de netleştirdi. XCloud oyuncuların hali hazırda satın almış oldukları konsollarından telefonları yayın yapabildikleri ve bu sayede her zaman her yerde oyun oynayabilme imkanına - ücretsiz olarak- sahip olacakları bir sistem. Yani, evdeki konsolunuz oyunu telefonunuza yansıtacak ve siz de telefonunuzun karşısına elinizde kumandanızla oturup oynayabileceksiniz. XCloud'un gelecek 10 yıldaki oyun teknolojisinin başlangıcı olduğunu belirten Spencer, bu "oyun yayınlama" (game streaming) teknolojinin dünyadaki 2 milyar oyuncuya ulaşmak konusunda önemli bir yer tuttuğunu ve oyun dünyasındaki gelecek olduğunu söyledi ve "Ne istediğinizi biliyoruz ve işte xCloud burada" dedi.

    Yorumlar (0)

    Bu gönderi için henüz bir yorum yapılmamış.

    Yorum Bırakın

    Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.