1999 yılından beri Duman grubuyla hayatımızda olan Ari Barokas, bas gitar çalıp geri vokal yaptığı ve yer yer de şarkı yazarlığı görevini üstlendiği topluluğun çok değerli bir parçası. Duman’ın ülkemizin gelmiş geçmiş en büyük müzik gruplarından biri olmasının başlıca sebeplerinden biri. Onu daha çok grubun sakin ve soğukkanlı üyesi olarak tanıyoruz. Bu yüzden de Barokas, kendi konuşmasından çok, bas gitarını “konuşturmayı” tercih eden bir sanatçı. Ustalıkla çaldığı bu müzik aletinin yanında, grubun Aman AmanSor Bana Pişman MıyımYürek ve Senin Marşın gibi ruhumuza dokunan birçok hit’inin de yazarlığını yaparak kendisini bu anlamda da kanıtlamış bir müzisyen.

2018’in Şubat ayında yayınladığı ilk solo albümü Lafıma Gücenme ile sanatçı, bu sefer yoluna kendi başına devam ediyor. Eş zamanlı olarak Duman ile çalışmaya da devam eden Barokas, tıpkı daha önce grubun vokali Kaan Tangöze’nin solo albümünde yaptığı gibi, içinde birikenleri bu sefer tek başına söylemek istiyor. Tangöze, 2015 yılında muazzam ilk albümü Gölge Etme’yi çıkardığında o kayıt, politik “gerçekleri” açık açık betimlediği için oldukça protest bir yapıdaydı. Tıpkı, Gölge Etme ve Duman’ın Özgürlüğün Ülkesi ve Eyvallah gibi birçok parçasında olduğu gibi Ari Barokas da bu çizgiyi bozmuyor. Böylece, ortaya yer yer gülümseten şahane sözlere sahip, muhalifliğin resmen doruklarında bir albüm çıkıyor.

Salaksın, özellikle şarkı sözlerindeki ince ince mesajlarıyla “malum kitlenin” suratına tokat gibi çarpan bir parça. Üstelik müzisyen, bunu oldukça eğlenceli ve iğneleyici bir üslupla başarıyor. Aslında şarkının bütün sözleri buraya kopyala-yapıştır yapılabilir güzellikte ama kısaca şu harika dizelerle Ari Barokas’ın kalemini özetleyelim: “Atanı anıyorsun. Yatanı sayıyorsun. Vatanı seviyorsun da maşallah. Satanı görüverirsin inşallah.”

Bir başka dikkat çeken parça, Gavurlar ise “Kara cahil bir vatandaş. Okumuşlar hepsi de yandaş” ve “Teröristler durduğu yerde. Profesörler çürüsün içeride” gibi sözlerle aslında “dış mihraklar”dan da önce esas sorunun kendi içimizden kaynaklandığını ifade ediyor.

Albümün öne çıkan parçalarından Nafile“Ay ay ay ay” geri vokalleriyle farklılık yaratırken çoğu parçada olduğu gibi burada da şarkı sözleri akıllara kazınıyor. Öncelikle, ötekileştirmenin saçmalığından bahseden müzisyen, hepimizin aşk ile meydana geldiğinden bahsediyor. Bunun yanında da “Basın yayın korkmayın. Palavralar sıkmayın. Özgür medya evde yok. Gerçeklerden kaçmayın” sözleri ve hatta şarkının “İmamlı” dizeleri de kaleminin ne kadar keskin olduğunu bir kez daha belirtiyor. Yaşıyorum Sil Baştan ise albümün Duman sound’una en yakın işlerinden biri. Özellikle bestedeki gitar kullanımı ve nakarattaki vokalin iniş-çıkışı, grubun akustik hallerine benziyor. Ayrıca Yangın Var da gitar riff’lerinin bolluklarının yanında, şarkının ortasındaki sürpriz tempo değişimiyle de albümün en orijinal parçalarından oluyor.

Genel olarak bakıldığında, Ari Barokas’ın yer yer Tom Waits’i andıran vokalinin onun albümdeki en önemli silahı olduğunu söylemek zor; ancak şarkı sözlerinin açıklığı ve muhalif açıdan vuruculuğu, albümünün bütün unsurlarının haliyle önüne geçiyor. Sözlerle ve zaman zaman country dokunuşları olan akustik gitarlarla da Tangöze’nin solo albümüne benzer bir tat yakalanıyor. Bu arada geri vokaller de oldukça başarılı: 123’ün Dilara Sakpınar’ı ve Büyük Ev Ablukada’dan Gülin Kılıçay (Galvaniz Gelbiraz) albüme destek vermişler. Albüme damga vuran şarkı sözlerine rağmen, “hit” potansiyelli çok fazla eser göze çarpamıyor; ancak bir bütün olarak değerlendirildiğinde ise bu kayıt, vermek istediği mesajı rahatlıkla aktarabilen keyifle dinlenilecek bir albüm.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here