Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!
18

Peki Dirty Bomb oyunu ne üzerine? Nasıl bir oyun yapısına sahip? Bu ve bunun gibi soruları için oyunu sizler için inceledik ve karşınızda Splash Damage‘in (Wolfenstein: Enemy Territory, Gear of Wars 4  ve Dirty Bomb gibi oyunların geliştiricisi ve sahibi İngiltere merkezli bir oyun firması) 2015 yılından bu yana, Open Beta sürümüyle devam eden ve oynaması ücretsiz takım oyunu odaklı shooter fps oyunu olan Dirty Bomb:

Dirty Bomb, Londra sokaklarında geçen bir fps shooter odaklı bir takım oyunu ve oyun içerisinde 21 adet Mercenary, yani paralı askerler mevcut. Bu paralı askerlerin 3 tanesi default olarak (Aura/Medic, Bushwacker/Engineer ve Skyhammer/Assault)  bizlere sunulmuş. Ayrıca her hafta 3 adet karakter, Free-Rotation ile ücretsiz olarak boyunca oyuncuların denemesine sunuluyor ve bu sayede karakter kilidi açmadan önce deneyerek incelemenizi mümkün kılıyor. Oyun içerisindeki bu mercenary karakterler 3 ayrı sınıfa ayrılıyor;
Assault (tank ve kalkanları daha kolay yok edebilen, yıkıcı güce sahip sınıfı karakterler), Medic (Healer ve Reviver özelliklerine sahip support sınıfı karakterler) ve Engineer (oyun içi c4, tank gibi objective görevlerini daha hızlı kurup, tamirini yapabilen mühendis sınıfı karakterler). Oyunun teması gereği haritada tankı (oyun içerisindeki adı ”EV”) tamir edip bu tanka ulaşma noktasına kadar eşlik etmemiz gerekiyor veya haritadaki belirli bölümdeki bir bölümü patlatmak için C4 kurmak gerekmekte ve bu noktada ise bu mühendis karakterler, hasar alan tankı daha hızlı tamir ederek veya patlatılması gereken bölgeye C4 bombasını daha hızlı yerleştirmek veya etkisiz hale getirmek için zamana karşı olan bu takım mücadelesinde bizlere avantaj sağlıyorlar.

Oyun içerisindeki karakterlerin hepsinin ayrı bir milletten olması ve hatta içlerinde ”Turtle” adında Türk bir “engineer” karakteri bulunmakta ve bu ismi almasının sebebi ise C4 bombalarını yerleştirip korurken veya etkisiz hale getirirken (ya da haritaya bağlı olarak tank tamiri yaparken) kendisini korumasını sağlayan bir kalkan yerleştirebilmektedir. Ayrıca bu kalkan ile takım arkadaşlarını savunmak için kullanabilmekte ve bu kalkan aynı takımdaki her oyuncu tarafından arkasına saklanarak ateş edebilmeyi sağlamaktadır.

Dirty Bomb’daki karakterlerin hepsinin ırk ve İngilizce aksanları farklı, bu da oyuna kültürel bir çeşitlilik sunuyor ayrıca oyundaki Taunt – Quick Call Chat’ler de bu aksan farklılıklarını duymak mümkün ayrıca oyun içi mikrofon ile aktif etkileşim mümkün ve oldukça pratik tıpkı CS:GO oyunundaki gibi. Oyun içerisinde biriktirilen krediler ile satın karakterleri kalıcı olarak satın alıp oynayabiliyoruz.

Oyundaki tüm karakterlerin kendilerine ait silahları ve eşsiz yetenekleri mevcut (Healing Pulse, Nade Launcher, Sticky Bomb veya Revive Gun Laser gibi) ve bu yetenekleri destekleyen Loadout card sistemi bulunmakta. Örneğin, o karaktere ait kartı kuşandığımızda karakterimizin patlayıcı yeteneklerinin %10 arttıran veya şarjör değişim zamanını hızlandıran perkler (augment özellikleri) içeriyor.  Oyun içi karakterlerin HP’leri ve bu cana dayalı hız farkları mevcut. Bunun da bir bakıma her karaktere ait avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyarak bir çeşit dengeleme amacında yapılmış. Karakterlerin can skalası 80 hp’den başlayıp 200 hp’ye kadar devam ediyor.

Dirty Bomb’un oynanış kısmına gelecek olursak, Quake oyunundan bildiğimiz gibi nesneler üzerinden sekerek dinamik sıçrayışlar (Dirty Bomb’daki adı Double Crouch Jump) sayesinde oyun içindeki akışkanlığı artıyor ve bizlere adeta oyunun içerisindeki ortamı hissettirebiliyor. Nişan kısımından bahsettiğimiz zaman ise işin rengi biraz daha değişiyor. Oyun içerisinde ”Aim Punch” yani nişan darbesi mevcut (tabi ki nişan darbesi oranı oyundaki silahlara ve kişinin recoil management kabiliyetine göre değişmekte). Oyuncular diğer oyuncalara bu sayede ezici bir üstünlük kurulabiliyor. Tabi günümüzde bu özellik birçok FPS oyununda mevcut olsa da Dirty Bomb bu özelliği en çok hissettiğimiz oyunlardan birisi.

Teknik detaylardan bahsedecek olursak; oyun içerisinde crosshair generator ile istediğimiz şekilde ve RGB renklerde crosshair özelliştirme yapmamız mümkün, ayrıca custom olarak istediğimiz özel crosshair ayarlamasını yapabilmemiz mümkün.

Geçtiğimiz Nisan ayında Splash Damage, Dirty Bomb için uzun zamandır beklenilen Directx11 desteğini oyuna sunmaya başladı. Çok yakın zamanda oyunun beta sürümünde çıkarılacağını ve v1.0’ın ekleneceğini de yine Splash Damage oyun adına güncellemeleri paylaştığı Youtube kanalından duyurdu. Diğer gelişmeler, güncellemeler ve oyun hakkındaki izlenimler için bu resmi Dirty Bomb kanalını takip edebilirsiniz.

Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!
18

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here