Destiny 2 Güncellemesi: 1.2.0 Yama Notları ve Geliştirmeler

Destiny 2 Güncellemesi: 1.2.0 Yama Notları ve Geliştirmeler
  • 0
    0
    0
    0
  • 27 Mart ile Destiny 2 1.1.4 güncellemesine erişilebilir olmuş ve edindiği değişikliklerin silahlarına teker teker hasar düzenlemesi getirecek kadar detaylı, daha hızlı yüklenen süper yeteneklerle birlikte bir diş hızlanan bir oynanışa geçiş yaptığını ve tüm bunların Destiny 2 için bir çok sorunu çözmesine rağmen bir takım temel detayların da üzerinden geçilmesi gerektiğini belirtmiştik. 8 Mayıs’ta 1.2.0 güncellemesiyle Bungie, hem yeni genişleme paketi (expansion pack) olan Warmind hem de ücretsiz güncelleme ile oynanışı kelimenin tam anlamıyla baştan aşağıya düzenlediği yamayı yayınladı. Yazımıza devam etmeden önce sıkça kafa karıştıran bir olaydan bahsetmek istiyoruz. Hem DLC'nin hem de güncellemenin yayınlandığı gün aynı olduğundan ötürü bu güncellemelerin sadece DLC sahiplerine getirildiği yanılgısı oluşmakta. Biraz sonra listeleyeceğimiz yama notlarının hiç bir şekilde DLC ile alakası yok ve tamamen free update. Yani DLC'ye sahip olmasanız bile bunlara erişiminiz açık bulunuyor. 1.2.0 yamasıyla oyuna eklenen yeniliklerin neler olduğunu hatırlatmak gerekirse;
    • Eater of Worlds için prestige mod eklenecek.
    • Sezonsal olarak PvP rank sistemi aktif edilecek. (Dereceli maçlar)
    • Özel oda kurabilme eklenecek.
    • Depo (vault) alanı genişletilecek.
    • Birden fazla emote kullanılabilecek.
    • Exotic masterwork‘ler eklenecek.
    • Sezonsal olarak NPC’ler üzerindeki ilerleyişimiz kaydedilecek.
    • Faction Rallies etkinliği iyileştirilecek.
    • Mod sistemi iyileştirilecek.
    Bundan bir önceki güncelleme olan 1.1.4'te dolu dolu bir liste olmasına rağmen eksiksiz eklendiğini bildirsek de maalesef bu yama için bu övgü dolu sözcükleri söylemeyeceğiz. Her ne kadar "bir sonraki güncellemeye sarkabilir" uyarısı bulunsa da mod sisteminin iyileştirilme cephesini oldukça merak ediyorduk. Ayrıca ikinci cephede yayınlanan Roadmap ile de gördük ki Eater of Worlds'ün prestij modu aksi belirtilmemesine rağmen ilerleyen yama notlarına sarkıtılmış. Bu konulardan ötürü kalbimiz kırık da olsa, tatsız bir başlangıç yapmış olsak da güncellemenin diğer maddeleri o kadar hakkıyla verilmiş ki bu iki fireyi unutuveriyorsunuz. Dedik ya bu iki maddeden fire vermişiz diye tüm bunlara rağmen bazı maddeler aslında öyle detay içeriyormuş ki aslında burada yazanından da fazlasıymış. Duyulan geçmiş zaman kipiyle konuştuğumuza bakmayın dürüst konuşmak gerekirse söylenenden de fazlasının yapılmasını açıkçası beklemiyorduk "ne de olsa Bungie bu, hali hazırda olan bir şeyi evirir çevirir süsler yedirir" derken birden karşımızda 1.2.0 güncellemesi çıka geldi. Bungie'nin sandbox yani açık dünya tasarımcısın Twitter'ında yaptığı bir açıklama "Millet oyunun hayal kırıklığı yarattığının farkındayız ve bunu düzeltmek için emin olun çok çalışıyoruz" tadındaki özür tweet'i hiç tartışılmayacak bir şekilde erdem kokan bir harekettir. Bundan da öte anlaşıyor ki her zaman iddia ettiğimiz gibi Bungie'nin Activision kurbanı olması sadece Destinyseverler tarafından uydurulan bir komplo teorisi değil hakikatin ta kendisiymiş! Yama notundaki maddeleri incelerken en sığ olandan en detaylı olana gidecek şekilde sıralamak istedik çünkü bazı değişimler Destiny 1'e acayip göz kırparken, bazıları gerekli olan temel değişikliklerden oluşmakta. Mesela vault diğer bir değişle sihal ve zırhlarınızı depoladığınız alanın genişlemesi hem ilk DLC'nin hem de ikinci DLC'nin çıkışıyla artan eşya sayısından ötürü gerekli bir adımdı. Private macthmaking geri döndü. Destiny 1'e gelmesi üç sene bulan bu özellik Destiny 2'nin çıkışında bulunmayınca oldukça eleştirilmişti. Bungie'de bunun sebebini ilk oyun için geliştirilen Rise of Iron ekibiyle Destiny 2'yi geliştiren ekiplerin birbirinden bağımsız olarak çalışması olarak açıklamıştı. Fakat bu tüm tartışmalara rağmen arkadaşlarınızla özel bir oda kurup çatışabileceğiniz arena sonunda aktif! İster klan üyelerinizle maç çevirin, isterseniz arkadaşlarınızla 1v1 atın. Harita, oyun modu ve bir takım ayarları tamamen sizin seçiminize bırakan private matchmaking yani özel oda kurma; -tekrar hatırlatmak gerekirse- sadece Warmind DLC'si sahiplerine değil bütün Destiny 2 oyuncularına getirildi. İlk başta birden fazla emote kullanabileceğimizi gördüğümüzde ya nasıl olur ki bu diye kafa patlatmış, ardından Dota ve LoL gibi oyunlardan da alışkın olduğumuz "wheel" sistemine benzer bir sistemin geleceğini düşünmüştük. Tahminlerimizde oldukça yaklaşmışız. Bizim düşündüğümüz tasarımda tuşlara basılı tutmamız gerekiyorken; Bungie, yukarı-aşağı-sağ-sol tuşları için birbirinden farklı emote'lar atabilmemizi sağlayan ayrı bir wheel şekli getirmiş. "Emote Wheel" olarak adlandırılan bu sistem kelimenin tam anlamıyla çok şükür dedirtiyor çünkü bazı sınıflara ait olan çirkin dans hamleleri ya da hiç bir işe yaramayan "point" emote'ları yerine daha estetik seçenekleri kullanabilmemiz sağlandı. Bizim gibi mücadeleci oyunları sevmeyen ve kesinlikle Destiny/Destiny 2'ye ranked yani dereceli maçların gelmemesini gerektiğini düşünen kesim için "Sezonsal olarak PvP rank sistemi aktif olacak" haberi resmen kabus gibiydi. Hem Destiny 2'nin PvP oyuncularını acayip tryhard'laştıracak hem de sadece eğlenmek, iki maç atıp çıkmak isteyen oyuncuların nüfusunu oldukça daraltacağını ön görmemek imkansıza yakındı. Aslında işler hem tahmin ettiğimizden de iyi gitti hem de korktuğumuz başımıza geldi. PvP sistemini çok kısa özetlemek gerekirse Quickplay'de; her kazandığımızda 5 birim, kaybettiğimizde 2 birim rank ilerlemesi kaydediyoruz. Üst üste beş kere kazanınca da (win streak yapınca) yüksek miktarda rankla ödüllendiriyoruz. Competitive'de; her kazandığımızda 5 birim ilerleme, kaybettiğimizde 5 birim gerileme ile karşılaşıyoruz. Tıpkı Quickplay misali üst üste beş maç kazanmanız durumunda yüksek bir rank puanıyla ödüllendiriliyorsunuz. Şimdi Quickplay için "Ranked sistem olmasına rağmen nasıl olur da kaybetmemize rağmen ilerleme kaydedebiliriz." diye soracak olabilirsiniz. Bu hem az önce bahsettiğimiz eğlence adına iki maç atan kitle için rahatlatıcı bir seçim hem de Call of Duty gibi oyunlardan alışkın olduğumuz seviye yöntemi olan "prestige" gibi işliyor. En yüksek rank'a ulaştığınızda rank'ınızı sıfırlıyor; loot alıyor ve +1 prestige ekleniyor. Competitive rank sisteminde oldukça acımasız. 2 zafer, 1 yenilgi ile ayrıldığınız arenadan net olarak 1 zafer almışçasına rütbe atlama mücadelenize devam ediyorsunuz. Ki alışılagelmiş ranked sistemi zaten böyle olmalı bu konuda sıkıntımız yok da biz neden rank kasıyoruz? E cevap çok basit, loot için. Lord Shaxx'ın satmış olduğu silahları, zırh görünümlerini ve exotic ghost'u almak için rank kasmanız gerekli ve Shaxx'ın sunduğu ödüller acayip güzeller. Kesinlikle sizi seri seri maç atıp, zafer aldırmak için kırbaçlayan şeyler bulunuyor. Bizim kişisel favorimiz "Redrix's Claymore" pulse rifle'ı. Oyuna yepyeni bir perk ekliyor. Outlaw (headshot atarak kill almanızla birlikte reload hızınızı acayip arttıran bir tür buff) perk'iniz aktifken reload yapmanız durumunda silahınızın hasarı değişmeksizin ateşleme hızınız fazlasıyla artıyor. Kulağa hem eğlenceli hem de güçlü gelen bu perk'i henüz deneyimleme şansımız olmadı, Competitive'de rank 3 olmanızı istiyor da ondan. İşte güncellemedeki en sevdiğimiz cepheye geldik. Exotic silah masterwork'ler ve sezonlar olarak NPC'lerdeki ilerleyişimizin kayıt altına alınıyor oluşu ve hatta güncelleme notlarına yer almayan exotic güçlendirmeleri. Bir önceki güncellemelerdeki masterwork'lere oldukça benzemesine rağmen iki temel fark var. Birincisi temin ediliş yollarını biliyor olsak da bunlar RNG yani rastgele düşüyor. İkinci olarak da masterwork'ü aktifleştirmeniz için sizden o silahla alakalı bir takım işleri halletmenizi istiyor. Örnek vermek gerekirse Crimson masterwork'unu aktif etmek için sizden belirli bir sayıda headshot atmanızı istiyor. Başka bir örnek verecek olursak Jade Rabbit'te ise PvP'de 250 kere kill almanız istenmiş. Bütün bunlarla birlikte masterwork'lenen exotic'ler menzil, hasar, tepme statülerinden de nasiplerini alarak güçleniyorlar. Exotic'lerin güçlenmesi demişken, Roadmap'te yayınlanmayan fakat Bungie'nin Twitch yayınlarını seyredenlerin keyifle ve heyecanla bekledikleri bir yenilik vardı. Exotic'lerin güçlendirilmesi. "Exotic'ler artık daha exotic" mottosuyla yola çıkan ekip; kullanılmayan, güçsüz ve resmen kıymetsiz silahlar üzerinde tekrar çalışarak güçlendirdi ve revize etti. Öyle ki bu güncelleme öncesi takılmayan exotic'ler PvP sıralamalarında bir numaraya çıktı. 1.2.0'dan önce hiç bir şekilde exotic takmayıp full legendary eşya setleriyle oynanıyordu. Demem o ki bazı legendary eşyalar exotic'lerden dahi kullanılışlı ve güçlüydü. Bu sorun ortadan kaldırıldı ve Destiny 1'den de alışkanlık olan "exotic silah slotumu kullanmıyorum, kendimi huzursuz hissediyorum" tatlı hissini yaşamaya başladık. Destiny 1'de NPC'lerde rütbe atladığımız zaman rank'ımızın bir sayacı vardı. Fazladan bir özellik sağlamasa da The Taken King DLC'siyle exotic class item'lar için 25 rank faction kasmamız gerekliydi ve tek numarası oydu. Onun dışında dediğimiz gibi sadece bir sayaçtan öte değildi. Vendor'daki bütün eşyaları satın almak için 5-6 gibi küçük rank seviyelerine sahip olmanız yeterliydi, ötesinin kasmanın loot haricinde pek esprisi yoktu. Destiny 2'de rank sayım işlemi sezonsal olarak gelmiş olsa da geri getirildi fakat itiraf etmemiz gerekli ki her açıdan Destiny 1'den daha iyi bir sayaç var. Çünkü rank kasarak elde ettiğimiz özel silahlar, özel zırh görünümleri, amblemler ve hatta exotic gemi ve ghost'lar bile var. Üstelik bunların sezonsal olması yani diğer sezon sıfırlanması da yeni gelecek eşyalar için hazıra konmamıza engel olarak oyunu oynamamıza itiyor. Buradaki kilit durum bunları kasmaya değer olup olmadıkları. Evet, kasmaya değerler. Ufak bir özet geçmek gerekirse Destiny 2 bu güncellemede oyunu oynama değer kılan şeyler üzerinde yoğunlaşmış. Masterwork kasmak, rank kasmak, silah kasmak, kasmak, kasmak ve kasmak. İliklerimize kadar MMO oynadığımızı hissettiren bir güncelleme ile karşı karşıyayız. Sezon 3'e giriş yaptık ama sorumuz her daim bizimle; Destiny 2 kendini toparlayabilmiş mi? Şiddetli bir evet olmasa da evet. Oyunu oynamamızın bir anlamı var, üstelik oynadığımız oyun bir MMO. Açık açık konuşalım Year 2 içeriklerine, güncellemelerine ve DLC'sine beklenti duymaya başladık bile. Siz de görüşlerinizi bildirmeyi unutmayın ve “Eyes up, Guardian!” -Ghost  

    Yorumlar (0)

    Bu gönderi için henüz bir yorum yapılmamış.

    Yorum Bırakın

    Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.