Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!

E3 konferanslarında Destiny görücüye çıkarıldığında 10 yıllık bir serüven olacağı ve her daim geliştireceğine dair söz verilmişti. Bu sözü aklına getiren oyuncuların yan gözle baktığı fakat bir çok kişinin de heyecanla beklediği Destiny 2 bekleneni tam olarak verememişti. Oyunu oynayanlar hâlâ varsa da içerik üreticilerince eskisi kadar popüler değildi ve kendini tekrar edip içeriğin tamamen tüketmesiyle hızlı bir düşüş yaşadı. Öyle ki bazı oyuncular yer yer ilk oyunu oynamaya devam edip, Destiny 2’yle bir türlü barışamadı.

Destiny 2’nin neden bu halde olduğunu yazmaya kalksak apayrı bir yazı konusu olur. Daha önceden de haberini paylaşmış olduğumuz, Bungie’nin Destiny 2’ye dair geliştirme notlarını erkenden açıklamasıyla Destinyseverler heyecanlanmış ve bu yeniliklerin oyuna nasıl bir hava katacağını merak etmişlerdi. Duyurulan geliştirme notlarından 1.1.3 yaması 27 Şubat itibariyle oyunda erişilebilir oldu. Peki ya gelişmeler ne yöndeydi ve en önemlisi oyunu toparlayabildi mi?

1.1.3 yamasıyla oyuna eklenen yeniliklerin neler olduğunu hatırlatmak gerekirse;

  • Nightfall skor sistemi ve yüksek skor istatistik sayacı eklenecek.
  • Amblem ve Aura’lar yeniden düzenlenecek.
  • Fireteam üyelerini Destination (ana ekran) haritasında görülebilecek.
  • Bilgisayar sürümü için herkese açık yazılı chat eklenecek.
  • Aynı exotic’ği düşürme sıklığı azaltılacak.
  • Mod’lar ve shader‘lar mobil uygulama ile etkileşim halinde olacak.
  • Mobil uygulamadan NPC’lerin ne sattığı görülebilir olacak.
  • Nightfall strike‘lara özel ödüller eklenecek.

Detaylı incelemeye başlamadan önce yukarıda yer alan kısacası vadettiği bütün sözleri yerine getirmiş getirmesine de “Nightfall strike’lara özel ödüller eklenecek” maddesinde ufak bir kelime oyunu yapılmış gibi geldi bize. Geliştirme notları ilk yayınlandığında ve bunu okuduğumuzda aklımıza özel silahlar veya zırh setleri gelmişti fakat bizi karşılayan şey her Nightfall strike’a özel düşen bir adet amblem oldu. Açıkçası bu konuda hayal kırıklığına uğramış olsak da diğer gelişmelerle sınıfı geçmeyi başaran bir güncelleme söz konusu.

İlk oyunu “Year 3” dönemine kadar oynamış olanların zaten hatırlayacağı Nightfall skor sistemi ve sayacı Destiny 2’ye de eklenmiş ve açıkçası ziyadesiyle hoş olmuş. Çünkü stirke’larda sizden istemedikçe düşman öldürmüyor, hızlıca geçmek adına mekanları incelemiyor uzun lafın kısası rush‘lıyorduk. Fakat skor sistemiyle strike içerisinde yaptığımız her hareketin bir anlamı olduğundan her gardiyan artık daha dikkatli bir oynanış sergiliyor olacaklar. Düşman öldürmek, takım arkadaşını canlandırmak, orb üretmek ve daha bir çok eylem sizi ödüllendirici şekilde skor verecek şekilde tasarlanmış. Tüm bunlara rağmen yüksek bir skor elde etmek pek kolay değil.

Skor elde etmediğiniz her an için hali hazırda kasaya attığınız skorlar tek tek erimeye başlıyor. Örnek vermemiz gerekirse takım arkadaşınızı canlandırmanızdan gelen +200 puan, kendisine yeni puanlar eklenmedikçe azalmaya başlıyor. Yani musluğu açık bir havuzu doldurmanız gerekiyor ki bunun da yolu elbette musluktan daha hızlı su doldurmak. Bu da dolaylı olarak strike’ları daha hızlı oynamanız gerektiği anlamına geliyor.

“İyi, güzel, hoş da madem öyle yüksek skorlara ulaşmak resmen imkansız.” diyecek olursanız Bungie, onu da keyifli hale getirmeyi düşünmüş! Nightfall kartları. Bu kartlar, her Nightfall strike oynadığınızda loot olarak düşen ufak modifier‘lar olarak düşünebilirsiniz. Bu kartların istediği zorunlulukları yerine getirirseniz üzerinde belirtilen çarpan kadar aldığınız puan da artıyor. Yine aynı örnek üzerinden gitmek gerekirse +200 puanınız; “tüm takım üyeleri öldüğünde orbit’e dönerler” kartını aktif ettiğinizde x1.5 çarpanına dönüşüp 500 puan daha ekleyerek +700 puana dönüşüyor. “Yok artık çok fazla oldu bu.” diyorsanız da bu şartı sağlayan kartın oldukça zorlu bir görev olduğunu hatırlatmak istiyoruz. Bu tip yüksek risk, yüksek ödül dengelemeleriyle Nightfall skorları oldukça keyifli olmuşlar.

Buraya kadar her şey güllük gülistan, skorlar strike’lara ciddiyet kattı, skorları temin etmek eğlenceli ama nerede işe yarıyor bunlar? Bu da bizi ikinci madde olan “amblem ve auraların yeniden düzenlenmesi” maddesine getiriyor. Bu skorları Nightfall’a özel simgenizde sergilemenizin yanı sıra bir takım görevleri yerine getirdiğinizde de ambleminizin farklı formlarını aktif edebiliyorsunuz. Ambleminizden ulaşabileceğiniz aura bölümü de belirli skora ulaştığınızda açılan bir challenge‘a dönüştürülmüş durumda ama neden? Demek istediğimiz karşılığında şimdilik sadece bunları alıyorsak skor kasmak gerçekten önemli mi? Ne gerek var? Bu tip soruları sormamız oldukça muhtemel ve oyuncuyu arada bırakıyor. Kasmaya değecekmiş gibi ödüller sunmuyor fakat ileride god-roll silahların bu skorlarla temin edileceğini düşünürsek oldukça makul geliyor.

Aynı exotic’ğin düşürülme sıklığını matematiksel olarak incelemeyedik fakat ekibimizdeki diğer üyeleri haritada görebilmemiz gerçekten gerekliydi. Oyuna oldukça konfor katan bu yenilik için pek bir şey söylemeye gerek yok, tıkır tıkır çalışıyor çünkü. Anlık olarak takım arkadaşınızın nereye gittiğini görebilir ve ona illa ki konumunu sormak zorunda değilsiniz. Haritayı ve hızlı seyahat noktalarını kullanarak rahatlıkla yanına gideceğiniz şekilde tasarlanmış.

Ufak bir özet geçmemiz gerekirse 1.1.3 güncellemesiyle oyuna hem eğlenceli hem de gerekli yeniliklerin geldiğiniz söyleyebiliriz fakat bu oyunu toparlamaya yeter mi? Hayır. Çok çok daha büyük geliştirmelere, yeniliklere ve dengelemelere ihtiyaç duyan Destiny 2, 27 Mart tarihinde en çok kan kaybettiği yer olan PvP kısmını düzenleyecek. Sezon 1’in son güncellemesi olacak olan 1.1.4’ten sonra Mayıs ayını, yani Sezon 2’yi bekleyeceğiz. Sorumuz hep aynı; Destiny 2 kendini toparlamayı başarabilecek mi?

Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here