Destiny 2: Forsaken Ön İncelemesi

Destiny 2: Forsaken Ön İncelemesi
  • 0
    0
    0
    0
  • Güncelleştirme duyuruları, yama notları ve ikinci olarak gelen genişleme paketinin incelemesi ile "Destiny 2 toparlanacak mı?" sorusunun cevabını tamı tamına beş kere aradık. İlk güncellemeler için daha köklü değişiklikler gerekiyor cevabını bulduktan sonra 1.2.0 ve Warmind expansion'ıyla ana sorunun saptandığını ve bunun çözülmesi için bu tip gelişmelerin ön ayak olması gerektiği kanısına varmıştık. Warmind incelemesinde de bahsettiğimiz gibi süreç olarak Destiny 1'in aynısını yaşıyorduk; seveni çok seven-sevmeyeni tam sevmeyen bir ana oyun, kötü denebilecek bir ilk genişleme paketi, ardından içerik olarak hem dolu hem de eğlenceli ikinci genişleme paketi. Sırada ne vardı peki? Tabi ki ikinci senesini dolduran Destiny 2 için kaba tabirle okkalı bir Year 2 DLC'si. Öyle ki oyunun adını Destiny 2'den evrimleştirip DLC'nin adıyla anılacak hale getirecek kadar dolu dolu bir içerik. Destiny 1'de bu durum The Taken King ile olmuştu ve ne içerikti öyle! Hem devasa bir grind zemini hazırlamış, hem eğlenceli kılmış, hem oyuncuyu quest'ler ile doyurmuş koca bir seneyi devirmeye yetecek kadar materyali sağlamıştı. Destiny 1 için The Taken King'i neyse Destiny 2 için de Forsaken oydu. 5 Haziran günü Bungie, Twitch ve YouTube ortak yanında Destiny 2: Forsaken'ı görücüye çıkardı. 9 dakikalık bir ViDoc yayınladıktan sonra DeeJ geliştiriciler ile sohbet ederek 45 dakikalık kadar bir yayın gerçekleştirdi. ViDoc ve geliştiricilerin sohbetlerinden önemli satır aralarını sizler için inceleyecek ve bunun Destiny 2 için nasıl yararlara sahip olacağını ön görmeye çalışacağız. Sanat Tasarımı "Gideceğimiz ilk bölge Tangled Shore, Reef'in daha önce görmemiş olduğumuz bir parçası." -Elena Siegman, Yapımcı "Farklı tonlar, farklı hazlar yayınlamak istedik." -Steve Cotton, Yönetmen İlk oyunun ve ikinci oyunun ilk zamanlarında gerçekten içerik olarak boş olduğunu düşünsek bile yiğidi öldür hakkını yeme sloganıyla hemen hemen herkesin kabul ettiği bir şey varsa o da Bungie'nin sanat tasarımı konusunda gerçekten leziz işler çıkarmasıdır. Destiny 2'de Io'dan Jupiter'e bakarken bize "Of, şu manzaraya bak ne kadar da güzel." diye düşündüren ekip Destiny 2: Forsaken'da da bunu eksik etmeyecekler. Sanat tasarımı, güzel. Buradaki "güzel"i iyi ve başarılı bir iş çıkarmışlar olarak değil gerçekten estetik olarak ruha dokunan, haz dolu olmasından bahsediyoruz. Sanat; doğanın bir taklidi mi, yoksa sanatçının oyunu mu bilemiyoruz ama saatler boyu ekrana baksak bile sıkılmayacağımız haritalar, silah ve karakter tasarımları ve manzaralar bizi karşılayacak. Hikaye "...Hikayeyi bir hapisten kaçış ile başlattık." -Jason Harris, Hikaye Lideri Cayde-6'in hapishanesinden kötü adamların kaçışı ile başlayan bir olay örgüsü söz konusu. Yönetmen Steve Cotton'ın dediğine göre hapisten kaçanlar gerçekten, gerçekten kötülermiş. Hikayeye dair çok bir bilgimiz olmasa da bildiğimiz şeylerden biri bunun üstüne gerçekten düştükleri. Çünkü Destiny 2'nin triumph kitaplarında da göreceğimiz gibi "Lore" kısmı 248 farklı göreve sahip. İlk oyunda iki genişleme paketi dahil 29 hikaye görevi olduğunu hatırlatalım. Yeni Silah Sistemi "Eğer çılgınsanız neden üç shotgun gitmeyesiniz ki? Sadece eğlenmek için." -Josh Hamrick, Açık Dünya Tasarım Lideri Alışkın olduğumuz sistem daha da fazlasını katarak geliyor. Shotgun, fusion ve sniper gibi silahların Power slot'una alınmasıyla oyunun oldukça yavaşladığını iddia edenlerin sayısı hiç de azımsanacak gibi değildi. PvP maçlarının bu sebepten ötürü sıkıcı olduğunu düşünenlere müjde! İlk oyunda bile primary slot'una takılan shotgun exotic hakkınızı kullanan Universal Remote gibi özel bir şeyken artık Legendary nadirliğinde shotgun'lara primary slot'unuza Destiny 2'deki adıyla kinetic slot'unuza takabiliyor olacaksınız. Destiny 2'nin silah sistemi matematiksel olarak ilk oyuna nazaran çok çok daha fazla çeşitlilik imkanı sunarken pratikte sıkıcı geliyordu. Artık yeni sistemin var oluşuyla giyebileceğimiz build sayısı yine fersah fersah attı hem de artık pratikte de oldukça eğlenceli. Josh Hamrick'in dediği gibi sadece biraz eğlence için üç tane shotgun kullanmanın kime zararı olabilir ki? Rastgele Silah Özellikleri "Rastgele silah perk'leri geri geldi. Her bir silah, bir diğerinden farklı hissettirecek." -Greg Peng, Açık Dünya Tasarımcısı Her silahın sahip olduğu özel perk'ler Destiny 1'de rastgele var olurken Destiny 2'de her silahın kendine has bir diğer değişle spesifik perk'leri oluyordu. Yani artık oyun sürenizden ötürü ister istemez ezberlemeye başladığınız silahların perk'leri de her daim aynı olduğu için hiç neyi varmış neyi yokmuş bakmadan, doğrudan kırıyor ve materyal temin ediyordunuz. Şimdi ise bu ezber bozan sistem tamamen rafa kalktı ve her silah farklı özelliklere sahip olacak. Bu ne demek? Çeşitliliğin artması, kasmaya değer silahların var olması, tek düze ve ezbere gidilen build'lerin tarihe karışması, god roll mantığının geri gelmesi, son olarak da PvP arenasındayken karşımızdakinin silahı nelere sahip olacak bunun bize sürpriz olması. Bu özellikle birlikte Iron Banner silahlarının ne olacağı tamamen merak konusu. Yeni Süperler "Yeni Void Warlock'a aşığım. Teleport imkanı tıpkı anime'lerdeki gibi! Çuf, çuf, çuf, çuf, KA-BOM!" -Kevin Yanes, PvP Tasarımcısı Artık her sınıfın farklı süper imkanları var. Solar Titan için bir çekiç, Arc Warlock için bir lazer, Void Hunter için bıçak ve çok çok daha fazlası. Süperler burada değinmek için fazla çeşitli ve efektif görünüyorlar. Ayrıca sayıları da oldukça fazla. Süperlerle alakalı değinmemiz gereken konulardan biri artık mini görsellerle süperin bir simgesinin var olduğu değil, hangi element olduğunu göstermesi. Buradan da tahmin ediyoruz ki bu yeni eklenecek süper imkanları ile eskiden sahip olduğumuz süperler birbirlerinden farklı yetenek ağaçlarında bulanacak fakat aynı menüden erişilebilir olacak. Yeni Silah Tipi: Yay "TANRI GİBİ HİSSETTİRİYORLAR!" -Scott Taylor, Forsaken Proje Lideri Gerçekten bir bilim kurgu temasına sahip birincil kişi nişancı oyununda neden ok ve yay eklemek için bu kadar beklediler bilmiyoruz fakat sonuca bakarsak yaylar eklenecek. Makineli tüfeğe sahip birinin üzerine doğru gelirken hedefi tuturamamasıyla birlikte sizin tek hamlede çekip fırlatacağınız bir ok ile almış olduğunuz skorun keyfi paha biçilemez olacak! Üstelik yaylar sadece hedefi vuran sıradan şeyler olmak yerine özel yeteneklere sahip olacak. Mesela bir düşmanınızın yanına attığınız bir okun elektrikler saçıp onu öldürmesi verilebilecek en iyi örneklerden biri. Yeni Oyun Modu: Gambit "Benim için en büyük şeylerden biri Destiny'de yeni bir şey geliştirmemiz, yapacak yeni bir etkinlik bulmamız." -Scott Taylor, Forsaken Proje Lideri "Fıstık ezmeli ve reçelli bir dilim ekmek gibi!" -Greg Peng, Açık Dünya Tasarımcısı Gambit kulağa aşırı eğlenceli gelen yeni etkinlik. Fıstık ezmesi ve reçelli ekmek olmasının sebebi hem PvE, hem de PvP elementlerine sahip olması. Modu şöyle özetlememiz gerekirse 4 kişilik iki takımlara bölünen gardianların takımlarına has arenasında üzerlerine akın akın düşman gelecek. Bu düşmanlardan "motes" toplama imkanımız olacak. Mote'lar bir yerde toplanabilecek ve ne kadar mote toplanırsa o kadar fazla karşı takımı sabote etme ihtimaliniz olacak. İşlerin en çok ilginçleştiği nokta ise belli başlı sayıda mote toplandıktan sonra bizzat kendiniz oyun sahasına müdahale edebilirsiniz. Raid "Dreaming City hakkında şunu söyleyebilirim ki; Vault of Glass ve Dreadnought'ten olma bir bebek gibi." -Steve Cotton, Yönetmen Adettendir. Raid her zaman, hem oyun çıktıktan hem de DLC'ler çıktıktan sonra bir hafta gelir. Destiny 2: Forsaken'da da böyle olacağına eminiz. Her Destiny oyuncusu oyunun asıl keyfi raid'lerde olduğunu bilir. Bu sebeple raid'ler topluluk için aşırı önemli içerikler fakat her zamanki gibi Bungie, bir kaç aksiyon anı ve görseller haricinde pek bir şey paylaşmadı. Fakat sanat tasarımda da söylediklerimizi arkalarımıza alarak söyleyebiliriz ki Bungie çok güzel bir iş çıkaracak. Üstelik ilk oyunun en çok sevilen iki raid'in kombinasyonu mu dediler yoksa onlar?! Daha ne isteyelim? Iron Banner'da ve Trials of Nine'da power seviyemizin savaş alanına etki etmesi, depo kapasitemizin arttırılması, Year 2 döneminde üç adet DLC'ye daha erişmemiz gibi ufak çaplı değişlikleri de kattığımızda elimizde dolu dolu bir ikinci sene görüyoruz. Peki ne dersiniz? Eylül'e kadar beklemek mümkün olacak mı ve Destiny 2 toparlanabilecek mi?

    Yorumlar (0)

    Bu gönderi için henüz bir yorum yapılmamış.

    Yorum Bırakın

    Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.