Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!
2

“Çalışmalarımı felsefemi ifade etmek için kullanıyorum. Otobiyografim gibi. Duvarlardan çıkan erkek fikrini nereden aldığımı bile açıklayamıyorum, bana gelen o.” 

Duvarlardan çıkan erkek figürleriyle ilgi çeken İtalyan heykeltıraş çalışmalarıyla bize bazı ipuçları veriyor. Gerilim, tespit, teslim, öfke, suçlama bu eserlerin tercümesi olabilir. Heykel dokusunda oluşturduğu etki ifadeyi daha da güçlü kılarken, sıkışmış insan figürlerinin izleyicide bıraktığı etki de unutulmaz oluyor.

La Promessa, 2010

1969 yılında Milano’da doğan sanatçı, Modern Edebiyat üzerine eğitim almış. 2001 yılında dostlarının teşvikiyle de ilk sergisini gerçekleştirmiş.

Opportunità , Bronz, 2016

Heykelleri ulusal ve uluslararası sanat fuarlarında da sergilenen sanatçının bronz heykel serisine birlikte göz atalım.

Deimos, Bronz, 2016
Il segreto, 2016

“Bu heykeller yeni bir devlete geçişi temsil ediyor. Özgürlük, enerji fikri var. Fakat yaşamda bir şey değiştiği zaman ifadelerimiz de değişir. Bu zor süreçte eziyetli ifadeler vardır. Onların arkasındaki duvar kötü ya da iyi değil ama kurtulmak istiyorlar, bu yüzden duvardan çıkma fikri.”

Riflesso, 2014

Matteo Pugliese, kendi kendimize yarattığımız duvarlardan çıkma vaktimizin geldiğini, sınırlarımızı aşmamızı ve özgürleşmemizi istiyor olabilir mi?

La Barriera, 2009

Dışarıdan gördüğümüz figür, bükülmüş dizler bütün bir formu temsil eder niteliktedir. Gözlemci için duvarın içinde kalan formu oluşturmak hayal gücüne bırakılmış. Vücut hareketleri ve kas gerginlikleri sanatçı tarafından başarıyla yansıtılmış. Bir güç ve mücadeleyi temsil ettikleri açıkça belli olan figürler; özgürleşiyorlar mı yoksa tutsaklar mı? Bu sorunun cevabı bizim heykellere bakarken ne hissettiğimizde gizli olabilir.

Kaynaklar: 1, 2

Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!
2

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here