Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!

Oyun sektörünün gelişmesiyle birlikte müzikler, artık atmosfer tamamlayıcısı olmak yerine belli başlı bir ruhaniyete büründüler. Hikaye ve karakterlerle bütünleşmemiz de ve ortamın duygusunu vermekte en önemli araç olarak görebiliriz. O yüzden bugünkü içeriğimiz de sizler için atmosfer sağlamada başarılı beş oyun müziği albümünü sıraladık! Kulaklıklarınızı takmayı unutmayın!

5- Mirror’s Edge

Yenilikçi bir fikirle ortaya çıkan Mirror’s Edge, FPS (Birinci Şahıs Nişancı) ve Platform öğelerini ustaca harmanlayarak bizlere eşsiz bir deneyim yaşatmak istiyordu. Fragmanlarda gördüğümüz ana karakter Faith’in sürekli bir aksiyon içerisinde olması, oyunun temposunun yüksek olduğu izlenimini yaratıyordu. Kasım 2008’de çıkışını yapan oyunun başarılı olup olmaması tartışılır ancak hem fikir olduğumuz bir konu vardır ki o da müzikleridir. Besteci Magnus Birgersson (sahne adıyla Solar Fields) ilhamını günlük yaşamdaki inişli çıkışlı anlardan aldığını belirtir. Başarılı bir şekilde yakaladığı fütüristik tema ile yaşattığı adrenalin duygusu, Birgersson’ın çalışmalarında çok rahat hissedebilirsiniz.

Sizler için seçtiklerimiz: 

Lisa Miskovsky – Still Alive

Solar Fields – Introduction

Solar Fields – Jacknife

Solar Fields – The Shard

4- Diablo

Kasvetli Tristram kasabası, babacan sesiyle bizleri karşılayan Deckard Cain, küçük dilimizi yutmamıza neden olan The Butcher, yavaş yavaş cehenneme doğru indikçe artan gerilim ve son olarak karşımız da Dehşetin Efendisi Diablo! Bütün bunlar olurken de arkada mest olduğumuz, besteci Matt Uelmen’ın çalışmaları.  Özellikle ”Tristram’’ temasına çalışırken ortaçağ ve 70’lerin rock havasını yakalamak istediğini belirten Uelmen, yer altı bölümleri içinse kayıt esnasında yaptığı hataları baz almış. Klostrofobik zindanlarda geçirdiğimiz dakikalar boyunca uzaklardan duyduğumuz çığlık sesleri veya cehenneme doğru inince işittiğimiz belli belirsiz nefes alma sesleri… Tansiyonu yükseltip bizleri terleten en önemli bir diğer etken değil miydi ki zaten?

Sizler için seçtiklerimiz:

Matt Uelmen – Tristram

Matt Uelmen – Dungeon

Matt Uelmen – Rogue

Matt Uelmen – Mephisto

3- Kingdom Hearts

Disney ve Final Fantasy evrenlerini birleştiren bu yapım, 14 yaşındaki Sora adlı bir gencin etrafında gelişen olayları anlatır. İçeresinde aşk, rekabet, arkadaşlık, ihanet gibi ‘’klişe’’ (?) diyebileceğimiz temalar barındırsa da, duyguları oyuncuya geçirmekte gayet başarılıdır. Ve evet tahmin ettiğiniz üzere bunda da müziklerin payı oldukça yüksektir. Utada Hikarunun meleksi sesiyle bizleri karşılayan Kingdom Hearts, Yoko Shimomuranın bestelediği ‘’Dearly Beloved’’ adlı parçayla, adeta ana menüden çıkmamızı istemez. Müzikleri, Disney hikayelerine bağlı kalarak geliştirdiğini söyleyen Shimomura, ‘’Karanlık’’ ve ‘’Aydınlık’’ temalı kompozisyonlar çıkartırken, bireyselciliğe kaçtığını düşünerek üzerinde baskı hissettiğini söyler. Örnek parçalarını Tetsuya Nomura (Kingdom Hearts’ın yaratıcısı)’ya dinletir ve olumlu geri dönüş alınca çalışmalarına tüm hızıyla devam eder. Daha sonra kattığı bireyselcilik hayranları tarafından ona ‘’Shimomura tarzı’’ şekliyle hitap etmesine neden olur ki bu da onun eşsiz bir yetenek olduğunun kanıtıdır.

Sizler için seçtiklerimiz:

Yoko Shimomura – Dearly Beloved

Yoko Shimomura – Fate of the Unknown 

Yoko Shimomura – Vector to the Heaven

Utada Hikaru – Simple and Clean

Utada Hikaru – Sanctuary

2- Final Fantasy VII

Kişiliğini ve amacını kaybetmiş ana karakterimiz Cloud Strife’ın, Midgar’a adım atmasıyla başlayan bu destansı yolculuk; duygu seli tanımının oyun bulmuş halidir adeta. Hikayenin köklü temellere dayanması, kurgusu, karakter gelişimi, atmosferi, eğlenceli sıra tabanlı oynanışı ve müzikleri… Besteci Nobuo Uematsu, diğer birçok Final Fantasy oyunları için de çalışmıştır. Büyük bir müzik hayranı olduğunu belirten Uematsu, yenilikçi fikirlerinin ve özgünlüğünün; asla tek bir müzik türüne bağlı kalmamasından, keşfetmeye aç bir şekilde deneyimlemesinden ortaya çıktığını söyler. Final Fantasy VII’de değişen temayla birlikte stilini de değiştiren Uematsu, daha önce kullanmadığı sesleri kullanmıştır. Hikaye ve senaryoya bağlı kalarak bestelerini geliştirdiğini, çoğu kompozisyon içinse temel olarak klavye ve gitar kullanmıştır. O zamanlar Playstation’ın donanımı yetmediğinden birçok şarkısını da çıkarmak zorunda kaldığını belirtir. Bugün bile Sephiroth ismini okuduğumuzda ya da duyduğumuzda kafamızın içinde son ses One-Winged Angel çalıyorsa, Nobuo Uematsu’yu kutlamak gerek.

 Sizler için seçtiklerimiz:

Nobuo Uematsu – Opening (Bombing Mission)

Nobuo Uematsu – One-Winged Angel

Nobuo Uematsu – Aerith’s Theme

Nobuo Uematsu – Main Theme of Final Fantasy VII

Nobuo Uematsu – J-E-N-O-V-A

Nobuo Uematsu – The Prelude

1- Silent Hill

 

Hani bazı oyun müzikleri vardır ki dinlediğiniz an sizi o sahneye götürür. Tekrardan o anı yaşamanıza, o duyguları tekrardan hissetmenize yol açar. Silent Hill de o oyunlardan biridir aslında. Duyguları ustaca bir şekilde müziğe harmanlamış, diri tutmuştur. Akira Yamaoka’nın  korkumuza arkadaş olduğu besteleri ve yer yer beliren, gerginliğimizi azaltan Mary Elizabeth Mcglynn’in ruhani sesi. Karşılaştığımız onca ağır ve grotesk görüntüler için korkunç melodilere ihtiyacı yoktu Yamaoka’nın, bilakis gerçek hayattan aktarmıştı çoğu sesleri. Gece yürürken duyduğumuz (belki de sandığımız) tekinsiz sesler, metro raylarının çıkardığı gıcırtılar gibi. Bütün bu sesleri çevirerek oyuna entegre etmiştir. Hatta ilk oyunun son boss savaşında duyduğumuz kulak tırmalayıcı ses içinse, dişçi matkabını baz alarak kullanmıştır. Silent Hill’in soğuk ve paslı atmosferine de endüstriyel sesleri uygun görmüştür. Mükemmeliyetçi bir kişiliğe sahip olan Yamaoka, kimi gerici sahnelerde müzik kullanmamış, kimi aksiyonsuz sahneler içinse müziğin sesini arttırmıştır. Böylelikle bizleri oyunun temposuna alıştırmayacak, dikkatimizin dağılmasına asla izin vermeyecektir. Ses tasarımcısı olarak da görev edinen Yamaoka, Silent Hill 2 için iki yüzden fazla ayak sesi kaydetmiştir. Umuyoruz ki kendisini tekrardan herhangi bir Silent Hill projesine dahil olmuş şekilde görebiliriz. Vizyonundan çıkartmamız gereken çok fazla ders var.

Sizler için seçtiklerimiz:

Akira Yamaoka – Silent Hill

Akira Yamaoka – Not Tomorrow 

Akira Yamaoka – Theme of Laura 

Akira Yamaoka – True

Akira Yamaoka Feat. Mary Elizabeth Mcglynn – Letter (From The Lost Days)

Akira Yamaoka Feat. Mary Elizabeth Mcglynn – Room of Angel

Akira Yamaoka Feat. Mary Elizabeth Mcglynn – Theme of Ellie

Akira Yamaoka Feat. Mary Elizabeth Mcglynn – O.R.T.

 

-Listemize katılıyor musunuz? Peki sizin en sevdiğiniz ve bu listeye de eklemek istediğiniz oyun müzikleri neler? Unutmayın yorumlar köşesi ait önerilerinizi oraya yazabilirsiniz. İyi oyunlar!

Beğen
Beğen Harika Heuheu WOW Olmamış Kızdım!

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here